Personligt varumärke och privatliv

Från arkivet 2018

Personligt varumärke.... Vad är det?

Det är DU!

Det jag tycker är svårast med sociala medier och privatliv är att ha ett privatliv när jag också är en person som möter många nya människor. Det finns två Frida. Det finns en Frida som möter hundägare och elever hela dagarna. Personer som jag lär känna och bryr mig om. Hundar och ägare som jag jobbar med, ibland under flera år. Jag vill ta del av deras vardag och jag tror att det ofta är ömsesidigt.

Och så finns det en till Frida, som har vänner från barndomen, familj och vänner från nu. Tack vare sociala medier kan jag hålla en daglig kontakt med dessa personer. Jag får se och dela deras vardag och det gör att jag känner mig närmare. Jag tycker om det! Med dessa människor vill jag också dela med mig av mitt privatliv, mina barn, våra äventyr som familj osv. Det handlar också en del om integritet och att skydda mina barn från obehöriga.

Jag tänker lite såhär, det finns vissa som bryr sig om jag har ätit en svingod middag för att de bryr sig om mig och det finns vissa som bryr sig mindre, för att jag bara är en i deras flöde (vilket är helt ok).

Jag har nu valt att ha två konton på instagram. Ett privat och ett offentligt. Det offentliga kontot ger mig större möjlighet att följa mina kunder och elever, det ger mig mer möjlighet att kunna kommunicera och vara aktivt med er. Att följa framgångar samt att kunna dela med mig av det jag tror är mer relevant för er :-) Just nu känns det som en bra lösning och jag känner mig mer fri i vad jag delar med mig av.

Vad tror du?

Dela gärna dina tankar kring detta! Det är ett svårt ämne...

@fridaiare

17 visningar0 kommentarer