En levande läromiljö

Svenska Fysioterapiskolan grundades år 2013. Vi har vår utbildningslokal i Åre men åker även runt i landet med några av våra kortare utbildningar.

Vi är väldigt stolta över våra studenter och medarbetare, som alltid vill lära, skapa och växa tillsammans.

När du utbildar dig till Hundfysioterapeut med oss reser du till vackra Åre i Jämtland eller till Örnsköldsvik för hästutbildningen.

Ibland reser vi runt i Sverige och många av våra utbildningar erbjuds också som webinar.

Vi erbjuder dig ett utbildningspaket med kunskap och kompetens blandat med natur och upplevelser.

Jag hoppas att du hittar utbildningen för dig!

Svenska Fysioterapiskolan erbjuder en berikande och varierad läromiljö för våra studenter.

Våra lärare har lång erfarenhet. De brinner för sitt arbete och för att föra sin kunskap vidare till våra studenter.

Vi gör vi vårt bästa för att förbereda dig som student en framgångsrik karriär. Vi tror att en bra utbildning betyder mycket mer än att bara förvärva kunskaper.

Svenska Fysioterapiskolan erbjuder dig yrkesutbildningar inom rehabilitering och friskvård för hund och häst. Hos oss hittar du utbildningar som står för kunskap och kvalité. Vi erbjuder också vidareutbildningar och fördjupningskurser, allt för att du som elev ska uppnå din fulla potential.

Är du redo att starta din framtid med oss? Hör av dig!

Om: Om oss

Möt våra lärare

DSC06556.jpg

Frida Lundin

Lärare, Hundfysioterapeut

Ailsa Page

Lärare, Hästfysioterapeut

anna_p.jpg

Anna Pamuk

Veterinär

Anna-Maria-Svedberg.jpg

Anna Maria Svedberg

Etolog

Amanda.jpg

Amanda Lejonkrans

Lärare, Canineopat

Om: Fakultet
glaciär

Vår skola i åre

När du besöker oss här, i vår vackra fjällvärld.

Vi vill skpa en trygg och personlig lärmiljö och ge dig en gedigen upplevelse att närvaro, gemenskap och att du är viktig för att skapa en klass och grupp. Vi har alltid små klasser för att du som elev ska få möjlighet till den tid du behöver.

Skolan ligger nära Åreskutan och med skogen i ryggen. Här finns utrymme för långa promenader och med flera fjälltoppar inom räckhåll.

Om: Om

Boende

Hitta boende

När du besöker oss i Åre är det troligt att du behöver någonstans att bo.

Det finns många alternativ runt och och vår starkaste rekommendation är mysiga Åre Fjällsätra. Det ligger ca 3 min bilresa från oss. När till butik och härliga frukost.

Ett annat trevligt alternativ är att hyra en stuga tillsammans med dina klasskamrater.

IMG_0691.PNG
Om: Studentliv