lör 18 feb.

Svenska Fysioterapiskolan

Kineisiologitaping Åre

Med hjälp av kinesiologitapen kan vi släppa på spänningar, stabilisera, strama upp och korrigera. Ett fantastiskt hjälpmedel och ett smidigt sätt att fortsätta behandlingen på hemmaplan.

Registrering är stängd
Se andra evenemang
Kineisiologitaping Åre

Tid och plats

18 feb. 2023 09:00 CET – 19 feb. 2023 17:00 CET

Svenska Fysioterapiskolan, Såå 406, 837 97, Åre

Om evenemanget

En unik och spännande utbildning!

Att behandla med tape ger oss möjligheten att fortsätta jobba med vävnaden även när patienten har gått hem.

Med tape kan vi jobba med cirkulation, stabilitet, rörelser, dränage och mycket mer.

Det är en enkel behandlingsform som funkar på de allra flesta hundar. Det gör inte ont och är en relativt billig förbrukningskostnad.

Fördjupning

För att din behandling ska få så bra resultat som möjligt är det bra att tänka på linjer och kopplingsbanor i kroppen. Vi behöver förstå vad det är som gör att kroppen svarar på tejpen mot pälsen och vi behöver förstå tejpens elastiska funktion.

Vi gör en djupdykning för att bättre förstå hur rörelsen hänger ihop och på vilket sätt tejpen påverkar vävnader och nervsystem.

Du lär dig om olika tejptekniker, varför kinesologitejp är effektiv, hur du tejpar för bästa resultat och mycket mer.

Utbildningen innehåller bla:

·         Anatomi

·         Fysiologi

·         Tejpens verkan och funktion

·         Olika tejptekniker

·         Materialskillnader

·         Indikationer

·         Vad, när och hur du kan tejpa

·         Praktisk arbete med tejp

Förkunskaper

För att få ut mest möjliga av denna utbildning rekommenderar vi att du är utbildad Hundfysioterapeut, Caninenopat, hundmassör eller motsvarande.

Plats:

Åre

Pris: 3900 kr inkl teper, sax och kursmaterial

Tider: 09:00 - 16:30

Biljetter

• Anmälningsavgift

Totalt pris: 3900 kr. I samband med din anmälan betalar du anmälningsavgiften om 1500 kr. I och med det är du garanterad din plats på utbildningen och anmälningsreglerna träder i kraft. Vi fakturerar dig resterande utbildningsavgift enligt den betalningsplan du väljer i din anmälan. Alt 1: 2800 kr med förfallo den 25 september Alt 2: 2 delbetalningar á 1450 kr med förfallo den 25 augusti samt 25 september.

800,00 kr
    Skatt: +200,00 kr moms